Фахівці радять. Поради фізінструктора

pupils3

 

 

 "Спорт - здоров'я, спорт - це сила, що дає всім дітям крила"!

 

 

 

 

 

fiz04

Десять порад батькам

1. Підтримуйте інтерес дитини до занять фізичною культурою, у жодному разі не проявляйте зневагу до фізичного розвитку, так як приклад дорослих в цьому питанні надзвичайно важливий.
 Як ви ставитеся до фізичної культури, так буде ставитися до неї і ваша дитина. Часто дитина живе під вантажем заборон: "не бігай", "не шуми", "не кричи голосно". Обмеження потреби у самовираженні особливо позначається на зниженні самооцінки і активності підростаючої людини.
Ви повинні добре знати потреби і можливості своєї дитини і як можна повніше враховувати їх.

2. Всебічно підтримуйте в своїй дитині високу самооцінку - заохочуйте будь-яке його досягнення, і у відповідь ви отримаєте ще більше зусиль.
Висока самооцінка - один із потужних стимулів для дитини виконувати будь-яку роботу, будь то домашнє завдання або ранкова гігієнічна гімнастика.
 На заняттях фізичною культурою витримуйте єдину лінію поведінки" обох батьків, не допускайте протилежних розпоряджень (мама - "вистачить бігати"; тато - побігай ще хвилин п'ять).
Єдина думку батьків сприяє підвищенню інтересу дитини до физкультурних занять.
 
 З. Спостерігайте за поведінкою і станом своєї дитини під час занять фізичними вправами, спробуйте зрозуміти, чому дитина вередує, не виконує, здавалося б, елементарних розпоряджень батьків, яка причина її негативних реакцій (втома або якесь приховане бажання - наприклад, дитина хоче швидше закінчити заняття фізкультурою, щоб дивитися цікаву програму). Не шкодуйте часу і уваги на те, щоб встановити з нею душевний контакт.
 
 4. У жодному разі не наполягайте на продовженні тренувального заняття, якщо дитина не хоче займатися. З'ясуйте причину відмови, виправте  її і лише після цього продовжуйте заняття.
 
 5. Не сваріть своєї дитини за тимчасові невдачі.
Пам'ятайте: дитина робить тільки перші кроки в невідомому, для нього світі, а тому він болісно реагує на те, що навколишні вважають його слабким і невмілим. Дайте дитині зрозуміти, що ви поважаєте його почуття, бажання, думки і вважаєтеся з ними.
 
 6. Визначте індивідуальні пріоритети дитини у виборі фізичних вправ.
Хоча практично всім дітям подобаються рухливі ігри, але деяким з них не вистачає якихось якостей, фізичної сили.
 Не відмовляйте дитині в проханнях  купити йому гантелі або навісну поперечину для підтягування (він хоче наслідувати свого улюбленого героя книги або кінофільму в силі і спритності).
 
 7. Не міняйте занадто часто набір фізичних вправ, нехай дитина виконує комплекс вправ, що йому подобається, як можна більше, щоб міцно засвоїти разученi рухи.
 
 8. Вимагайте, щоб дитина, дотримуючись культури  виконання фізичних вправ, не допускала розхлябаності, недбалості, виконання абияк, все робила  "взаправду".
 
 9. Не перевантажуйте дитину, враховуйте її  вік, настрій, бажання. Не застосовуйте до неЇ суворих заходів, намагайтеся привчати її  до фізичної культури власним прикладом.
 
 10. Пам'ятайте три непорушних правил  закону, які повинні супроводжувати вас у вихованні дитини: розумiння, любов i терпiння!!!

 

Фізичне виховання в сім’ї

Поради для батьків

Кожна дитина відчуває природну потребу в активному русі. І дуже важливо, коли в сім’ї зуміють зробити фізкультуру не просто обов’язковим, а й улюбленим режимним моментом малюка. Зрозуміло, що фізкультура в ранньому і дошкільному віці повинна асоціюватися в дитини з веселою грою. Тому потрібно визначити, які саме фізичні вправи дитина виконує із найбільшим задоволенням, і зробити виконання цих вправ основними на перших етапах занять. Потім доцільно вводити нові фізкультурні рухи, але в жодному разі не можна змушувати дитину їх виконувати.

У фізичному вихованні дітей в сім’ї можуть бути використані різні форми занять фізичними вправами – від простих ( ранкова гімнастика) до складних ( тренування в окремому виді спорту).

Можна рекомендувати такі форми занять фізичними вправами дітей у сім’ї:

-  ранкова гімнастика;

-  ранкова спеціалізована гімнастика;

-   фізкультхвилинка;

-  заняття із загальної фізичної підготовки;

-  самостійні тренувальні заняття;

-  участь у змаганнях;

-  прогулянки ( лижні, велосипедні, пішки);

-  процедури для загартування;

-  туризм;

-  рухливі і спортивні ігри.

Основним періодом занять батьків дітьми є вік від 2 до 6 – 7 років, хоча і після цього не слід припиняти занять у сім’ї. Систематичні вправи в домашньому спортивному куточку, ранкова гімнастика, вечірня пробіжка з татом – все це допоможе досягти значних успіхів у фізкультурних заняттях у школі.

Щоденно приділяючи дитині хоча б декілька хвилин для занять фізкультурою, перш за все потрібно дотримуватись принципу систематичності, щоб дитина поступово звикала до занять

Тривалість домашнього заняття можна бути різною – залежно від віку дитини, від вільного часу батьків, від пори року, від частини доби, а також від того, чим займається дитина до і після заняття.

Під час ранкової гімнастики найкраще використовувати легкі і знайомі вправи. Тривалість ранкових занять – не більше 10 хвилин. Протягом дня дитина повинна до сну і після нього побувати на свіжому повітрі, де можна провести 20-хвилинне фізкультурне заняття, виконавши до нього вправи для великих м’язових груп.

Вправи перед вечерею – найбільш розповсюджена форма занять, адже батьки вдома і хоча б один із них може позайматися з дитиною. У цей період є час для опанування акробатичних вправ, проведення ігор і вдосконалення досягнутих результатів. Тривалість занять із дітьми до 6 років – 20-30 хвилин, а з 6-7-річними – 45 хв.

Після вечері займатися із дітьми фізичним вихованням не рекомендується.

Як зацікавити дитину заняттями фізичною культурою1? Добре, якщо дитина сама потребує рухів та із задоволенням виконує нові завдання. Ви повинні підбадьорити дитину, продемонструвати, яка вона міцна, спритна і сильна. Збудити інтерес у дитини до занять також і демонстрація її вмінь перед іншими членами сім’ї або однолітками. Так поступово у дитини розвинеться впевненість у своїх силах та бажання вчитись далі, засвоювати нові, більш складні ігри і рухи.

Якщо у дитини немає бажання займатись, проаналізуйте причини негативного ставлення до занять, щоб в подальшому створювати більш сприятливі умови.

Чим і як займатися? Кожна вправа, кожна рухлива гра має своє завдання, мету, значення, у зв’язку з чим вони поділяються на п’ять основних груп.

До першої групи входять вправи, що спрямовані на відпрацювання правильної постави, правильного положення голови, плечей, інших частин тіла. Саме ці рухи сприяють правильному фізичному розвитку.

До другої групи входять вправи, які будуть містити елементи акробатики. Вони спрямовані на розвиток спритності, гнучкості, швидкості реакції і виконуються зі страхуванням. Батьки повинні бути дуже уважними й обережними, щоб забезпечити повну безпеку під час виконання цих рухів ( перекидання, розгойдування дитини, висіння головою вниз тощо).

Третя група вимагає рухливих ігор, в яких використовується ходьба, біг, стрибки тощо. Для проведення ігор необхідний колектив: дитина грається з батьками, або зі старшими братами і сестрами, або з однолітками.

До четвертої групи входять вправи з використанням різних предметів на свіжому повітрі або приміщенні. Тут дуже важливою є винахідливість батьків, яка допоможе у звичайних умовах підготувати для дітей різні цікаві перешкоди для перелітання, перестрибування і розгойдування.

П’яту групу складають музично-ритмічні вправи, які виховують у дітей граціозність, пластичність, усвідомлене виконання рухів із ритмом віршів, пісень і музики.

Основні правила безпеки, яких потрібно обов’язково дотримуватися, виховуючи у дитини сміливість.

  1. 1.         Піднімаючи дитину, ніколи не тримайте її за зап’ястя – тільки за передпліччя. Найбільш безпечно підтримувати дитину за стегна. Під час виконання акробатичних вправ дорослий повинен оберігати хребет малюка від невдалого повороту або удару. Всі захвати повинні ґрунтуватися на досконалішому знанні можливостей Вашої дитини.
  2. 2.         Нову вправу малюк повинен засвоювати в повільному темпі за постійної допомоги дорослого. Тоді з’явиться відчуття впевненості в руках. Темп виконання вправи прискорюють поступово, так само поступово дитину привчають до самостійного виконання. Проте постійно підстраховуйте дитину, будьте готові, за потреби, швидко підхопити її.
  3. 3.         Вчіть малюка бути уважним на заняттях, щоб він самостійно піклувався про власну безпеку. Складні вправи і стрибки доцільно виконувати тільки на м’якій підстилці ( килимку, траві).
  4. 4.         У ранньому віці не можна довго утримувати складні пози ( нахил, тримання рук вгорі, групування), через 1 – 2 с дитина має повернутися у вихідне положення. Краще кілька разів повторити вправу.
  5. 5.         Тривалий час на руках у дошкільному віці є небезпечним, тому що надмірно навантажує суглоби й увесь плечовий пояс. Краще виконувати неповне висіння – дитина легко спирається на ступні чи коліна. Із тих же міркувань не потрібно спонукати дитину розгойдуватися у висінні ( наприклад, на кільцях).
  6. 6.         Не дозволяйте малюкові вилазити по драбині вище того рівня, на якому Ви зможете його дістати. Лише після засвоєння лазіння ( наприклад, по похилій драбині), можна дозволити дитині старше 3-х років самостійно вилазити вище.
  7. 7.         Ніколи не використовуйте для змагань вправи, які можуть спричинити травми. Такі рухи дитина повинна виконувати повільно й зосереджено.
  8. 8.         Уникайте вправ, під час виконання яких дитина дуже вигинається в попереку, адже більшість дітей потребує виправлення цієї частини хребта.

Шановні батьки! Якщо Ви систематично будете займатись зі своїм малюком фізкультурою, то це буде доброю запорукою того, що син чи дочка зростатимуть  здоровими, сильними, матимуть правильну поставу, красиво ходитимуть.
А ще фізкультура допоможе розвинути у дитини такі цінні риси характеру, як дисциплінованість, звичку дотримуватись правил особистої гігієни.

 

Організація фізкультурно - оздоровчої роботи ДНЗ № 42

Одним із пріоритетних напрямків освітньої роботи на 2014 - 2015 навчальний рік є забезпечення фізичного розвитку дітей дошкільного віку, збереження та зміцнення здоров'я дітей, шляхом впровадження здоров'язберігаючих технологій, створення здоров'яформувального середовища.

Гімн Здоров'я

Бути здоровим - висока мета,

Кожного, хто у садочку зроста.

Бути здоровим, красивим і дужим.

Розумним, активним і чуйним до друзів.

Здоров'я - основа усього на світі.

Здоровими бути бажають всі діти.

Для цього потрібно щоденно вмиватись,

Робити зарядку і по сезону вдягатись.

Себе гартувати водою і сонцем,

І солодко спати з відкритим віконцем,

І їсти усе, що на стіл подають,

Бо страви нам росту і сил додають.

 Ранкова гімнастика

"Веселі фізкультурники" (молодша і середня група)

Ви, малята, дружно всі сідайте

І за мною починайте.

IMG 0245

 Ранкова зарядка (старша група)

Кожен день по порядку

Робимо ми всі зарядку.

IMG 0449

 Заняття з фізичної культури за методикою М. Єфименка (молодша і середня група)

Дядя Єфименко потурбувався,

Щоб кожен із нас міцнів й розвивався,

Бо фізкультура - основа основ

І скажем бадьоро усім "Будь здоров".

IMG 0423

Заняття за методикою Е. Вільчковського (старша група)

Якщо хочеш мати сили,

Буть здоровим й дужим,

Фізкультурою займайся

І не будь байдужим! IMG 3110

IMG 3111

IMG 3112

Харчування

Їмо ми усе, що на стіл подають,

Бо страви нам росту і сил додають.

1

Хто мудрий, той буде полоскати

Після їжі свій рот!2

Ми діти маленькі,

Ми всі чепурненькі.

Всі миємо руки і личка,

Красивими бути - то є наша звичка.5

 Сон

Солодко спати з відкритим віконцем.

IMG 3017

IMG 3019

 Гімнастика після денного сну

Хто так солодко тут спить!

Треба прокидатися -

Оченята відкривати

І зарядку починати.

17

 Гімнастика пробудження

Ми веселі кошенята

Треба нам уже вставати

Снились нам хороші сни,

Раді і веселі ми.

456

 Загартовуючі процедури

Корекційні вправи, профілактика плоскостопості, сколіозу з повітряними процедурами.

По доріжці "Здоров'я" ходи

І здоровим будеш завжди.

34

 Босоніж ходити треба малятам,

Щоб ніжки здорові та міцні мати.

6

10

Щоб стрункими всім нам стати,

Треба спинку розрівняти.

13

 Спортивні розваги та свята

А тепер порозважаймось,

В різні ігри позмагаймось.

IMG 0378

 Незабутнім буде фізкультурне свято,

У якому брали участь наші мами й тата.

123

2

79

Помилуйтесь, подивіться

На веселих цих діток.

Олімпійців, як годиться,

Підготує дитсадок.

IMG 1300

IMG 1339

Фізкультура на свіжому повітрі

Стали менше ми хворіти

Раді мами й тата,

Фізкультура на повітрі

В цьому нам сприяє.

Дні здоров'я

День Здоров'я провели

Щоби не хворіли ми.

IMG 0977

IMG 0993

Кольоротерапія

Щоб хороший настрій мати,

Кольори запам'ятати.

Є в нас гарний парашут

Подивіться ось він тут.

IMG 3093

IMG 3106

IMG 3101

Імунна гімнастика

Щоб здоров'я краще мати

І хвороби подолати,

Слід гімнастику імунну

Друзі, нам робити.

IMG 3119

IMG 3120

IMG 3122

Нетрадиційне обладнання

Обладнання нетрадиційне

В садочку є у нас.

Щоб ми міцними всі зростали

І перемоги здобували.

15

 

Правила безпеки життєдіяльності

 

Спорядження для заняття зимовими видами спорту обрали,і діти з нетерпінням чекають виходу на вулицю, аби його випробувати. Як же навчити їх правильно кататися? Яких правил безпеки життєдіяльності слід дотримуватися?

Не кататися на санках лежачи, адже під час зіткнення з іншою дитиною під час спуску з гірки можна вдаритися головою або тулубом. Найзручніше й найбезпечніше – сидіти на санках верхи, поставивши напівзігнуті ноги вперед, і тримати натягнуту мотузку в руках.

Правильно повертати й гальмувати. Якщо під час спуску треба повернути санки на широкому схилі гірки, то ногу опускають на п’яту з того боку, в який треба повернути. Ще один спосіб: міцно тримаючись за мотузку і притискаючи колінами санки, відхилити тулуб назад і трохи в той бік, куди їх треба спрямувати. Загальмувати рух можна так: опустити на сніг п’яти і, натягуючи мотузку, відхилити тулуб назад, щоб трохи підняти передню частину санок. У такому разі гальмуватимуть і задні кінці полозів.

Чергувати катання з відпочинком. Катаючись на санках, діти витрачають багато енергії, але так захоплюються, що не помічають втоми. Тому після кожного спуску вони мають зробити коротку паузу (1-1,5 хв.) для відпочинку.

 Дотримуватися черги й не заважати іншим. Підніматися на гірку слід повільно, не бігти, не обганяти решту дітей. Чекати, доки попередня дитина з’їде до кінця схилу. Не підніматися по схилу на зустріч тим, хто з’їжджає, не перебігати доріжку, коли по ній хтось спускається. Підніматися на гірку лише по спеціально зробленій для цього доріжки.

Стежити за «перевезеннями». Діти дошкільного віку люблять катати по рівній місцевості своїх товаришів, везучи санки за мотузку або підштовхуючи їх ззаду. Пильнуйте, щоб дитина возила тільки одну дитину, а не кількох і щоб кожні 3-5 хв. вони мінялися ролями.

Скріплювати лижі перенесення. Скріплюють лижі так: одну лижу ставлять під носковий ремінь другої (ковзними поверхнями в один бік) і, вставивши палиці одна в одну, встромляють кінці у носкові ремені, кільця одягають на носки. Скріплені лижі переносяться на плечі (підтримують однією рукою) або під рукою носками вперед (кість руки підтримує їх біля носкових ременів). Під час руху з лижами «під рукою» діти мають крокувати на відстані 2-3 м. одне від одного.

Уміло користуватися палицями. Для правильного тримання палиці руку просовують знизу в петлю і притискають верхні кінці петлі долонею до палиці, тобто затискають їх у долоні разом з палицею. Пересуваючись на лижах, палиці ставлять по черзі у сніг під гострим кутом біля носка висунутої вперед ноги. Ковзають то на одній, то на другій лижі, різко відштовхуючись ногами і палицями. Тулуб трохи нахиляють уперед, ноги дещо згинають.

Тримати рівновагу. Під час спуску не слід дуже нахиляти тулуб уперед і розводити широко ноги, бо це погіршує рівновагу. Також не правильним є спускатися на прямих ногах та виносити палиці поперед себе.

Зручно й тепло. Під час катання на ковзанах одяг має бути теплим, легкий, не сковувати рухи. Дуже зручний байковий або трикотажний спортивний костюм. Якщо він тонкий, зверху одягають вовняну кофту або светр, а під штани – колготки. Дітям, які лише починають учитися кататися, можна одягнути легку шубку або недовге пальто (куртку), на голову шапку. Ковзанярі-початківці рухаються дуже повільно, тому швидко мерзнуть.

 Тренуватися. Перед виходом на лід дошкільники навчаються ходити на ковзанах по підлозі (на леза вдягають чохли). Протягом 3-4 занять вони виконують вправи (по 10-15 хв.), які допомагають оволодіти технікою ковзання й розвивають відчуття рівноваги. Згодом слід навчити дітей кататися на утрамбованій сніговій доріжці, підтримуючи за руку, щоб вони впевненіше почувалися.

 Підтримувати «поставу ковзаняра». Тулуб трохи нахилити вперед, руки опустити вниз у сторони й зігнути в ліктях, голову тримати прямо (дивитися вперед, а не під ноги). Ступні ніг розташувати паралельно, на ширині 10-15 см. Адже широко розставлені ноги зменшують крок, утруднюють перенесення ваги тіла з однієї ноги на другу й сковують рухи. Відштовхуватися від льоду слід всім лезом ковзанів, а не лише носками.

Вправно гальмувати. Під час гальмування упором варто однією ногою продовжувати ковзати по прямій, а другу повертати носком усередину. Полоз ковзана при цьому має зайняти перпендикулярне положення до прямолінійного руху. Ногу, що ковзає, зігнути, а тулуб трохи замістити назад. Під час гальмування плугом коліна обох ніг зблизити, п’яти розвести в сторони. Ноги добре зігнути в ковзанах, а тулуб відхилити назад. Гальмувати варто одночасно обома ковзанами.

1

2

3

4

 

                          

Контакти

Адреса: 33024 м. Рівне вул. Макарова, 32.
Тел.: 64-12-74 – завідувач
Тел.: 64-10-69 – медична сестра
E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Реєстрація на чергу в ДНЗ

Зареєструвати дитину можна скориставшись www.rosvita.rv.ua або звернувшись до реєстратора: вулиця Литовська, 11 (приміщення ЗОШ №1 ім. В.Короленка)

Графік роботи

Дошкільний навчальний заклад №42 працює

  • з 7:30 до 18:00
  • з 7:00 до 19:00 – чергові групи
  • Субота–Неділя – вихідні дні.